Shakti
Atpakaļ

INDIJAS RUDENS SVĒTCEĻOJUMS

Ganga un svētās Rišikešas tempļi - galvenā vaišnavu svētvieta Himalajos Badrinath – Džagešvaras džojtirlingams un Navaratri Jagja Mokšadham Ašramā

19.septembris - 10.oktobris 2019

Šajā braucienā mēs apmeklēsim dažas no galvenajām un skaistākajām svētvietām Indijas ziemeļos – Himalajos un Himalaju piekājē. Vispirms mēs dosimies uz svēto pilsētu Rišikešu (tās agrākais nosaukums ir Hrišekeša) un apmetīsimies Ašramā Gangas krastā Himalaju piekājē. Šeit mēs iegremdēsimies Gangas svētajos ūdeņos (kas vēl tīra šeit iztek no Himalajiem), kuri spēj nomazgāt cilvēka grēkus, un meditēsim Gangas krastā. Vismaz vienu dienu mēs veltīsim galveno svētāko Rišikešas tempļu un vietu apmeklēšanai: riši Vasišthas ala, Bharat Templis (tas atrodas vietā, kur apmierināts ar svēto riši askēzi tiem parādījās Narayana un deva svētību Hrišekešas – svētās pilsētas – dibināšanai; templī arī atrodas Adi Šankaračarjas uzstādīta unikāla Mahalakšmi jantra); Chandi Devi Templis (veltīts Durgas aspektam Chandi Devi); Neelkanth Mahadev Templis (uzstādīts vietā, kur Šiva pēc Visuma okeāna indes Halahala izdzeršanas, no kā viņam kakls kļuva zils jeb "neelkanth" - veica askēzi 60,000 gadu, lai izvadīti indi no sava organisma ārā). Un vienu dienu mēs veltīsim shoppingam – Rišikeša ir paradīze dažādu Ajurvēdas līdzekļu un jogas priekšmetu (un ne tikai!) iegādei. Mēs lidosim ar Aeroflot, jo šī aviokompānija atļauj vest 2 somas pa 23kg bagāžā – lai visi var sapirkt un paņemt līdzi no Indijas visu, ko sirds kāro!

No Rišikešas mēs dosimies uz vienu no Char Dham – vienu no četrām svētākajām vietām Indijas ziemeļos: Badrinath templi, kas atrodas 3500m augstumā Himalajos. Tā ir vaišnavu svētakā vieta ziemeļos, jo šeit Narayan veica tūkstošiem gadu ilgu askēzi, un viņa sieva Lakšmi pārvērtās par Badri koku, lai pasargātu Narayanu no lietus un sniega (tādēļ vieta saucas "Badrinath"). Šeit mēs apmeklēsim Badrinath templi. Pirms tempļa apmeklēšanas mēs gremdēsimies karstajos avotos Tapt Kund blakus templim, kuros pēc leģendas no grēkiem attīrījās uguns dievs Agnidev. Tādēļ tie ir ļoti karsti, taču spēj nomazgāt vairāku dzīvju garumā uzkrātos grekus. Pēc tam dosimies uz netālu esošo (3km) Mana ciematu, kas atrodas jau pie pašas robežas ar Nepālu, un kas ir ļoti slavens ar 2 tempļiem-alām: vienā dieviete Sarasvati pārstāstīja riši Vjasam Mahabharatu (eposs par Krišnas un pandavu cīņu pret kauraviem, kura centrālā daļa ir slavenā Bhagavadgīta), savukārt otrā riši Vjas diktēja to Ganešam, kurš to pierakstīja (jo pierakstīt Mahabharatu izrādījās nav cilvēku spēkos). Tādēļ skaitās, ka šeit ir arī upes Sarasvati izteka, kuri ir izzudusi Kalijugā – ir arī neliels Sarasvati Devi templis.

Tālāk mēs dosimies uz unikālu templi-alu Patal Bhuwaneshwar. Tas ir apakšzemes alu labirints, kuru kādreiz agrākajās jugās izmantoja dievi kā savu uzturēšanos vietu uz Zemes (piem., viena ap 100km gara ala vedot pa taisno uz Kailasa kalnu, utt.). Kalijugā pieejama palikusi tikai viena ala, kurā mēs nolaidīsimies lejā un kurā palikuši redzami dievu klātbūtnes elementi. Ja mums paveiksies, mums atļaus nedaudz alā pameditēt, kas ir unikāla pieredze.
No Patal Bhuwaneshwar no dosimies uz Džagešvaru 1900m augstumā Himalaju piekājē, kur apmetīsimies mūsu Guru Ašramā Mokshadham ("mokšas vieta"). Mums būs laiks vienu dienu pirms Navaratri Jagjas uzsākšanās apmeklēt Džagešvaras Mahamritundžaja tempļu kompleksu, kura vairums tempļu datējas ar 12. gadsimtu, un kurš ir slavens ar Džotirlingama Templi – Nagešvara Lingam (pēc vienas no leģendām, Nagešvara Lingams ir pats pirmais no visiem 12 Indijas Džotirlingamiem), un Mahamritundžaja Templi, kur atrodas Mahamritundžaja Lingams, kas dziedē dažādas slimības un piepilda vēlēšanās. Mahamritundžaja tempļa kompleksu un Mokshadham Ašramu ieskauj tūkstošiem gadu vecu ciedru koku mežs, pastaiga caur kuru arī dziedē un piepilda ar enerģiju.

Pēc tam mēs piedalīsimies 9 dienu vēdiskajā uguns rituālā – Navaratri jagjā. Navaratri ir enerģētiski ļoti spēcīgs laiks divas reizes gadā (pavasara un rudens Navaratri), kad uz Zemes aktivizējas spēcīga transformējoša enerģija. Praktiski visos Ašramos un citās svētās vietās Indijā šajā laikā tiek veikti uguns rituāli pēc vēdiskām tradīcijām, izmantojot speciālas mantras.

Rituāla dalībnieki jagjas laikā var burtiski "sadedzināt" savu negatīvo karmu, atbrīvoties no visdažādākajām problēmām, slimībām, nelaimēm utt. – burtiski metot tās ugunī. Uguns rituāls katru dienu aktivizē enerģiju savā čakrā, to attīrot no uzkrātiem šeit blokiem, kas saistīti ar attiecīgo dzīves sfēru, par kuru atbild katra no čakrām. Tādēļ visu, kas mums traucē mūsu pilnvērtīgai dzīvei (katra no čakrām atbild par dažādām dzīves sfērām), mēs jagjas laikā varam burtiski mest iekšā svētajā ugunī. Tam gan nepieciešams apzināts un koncentrēts darbs jagjas laikā, kas nav viegls uzdevums. Ja izdodas veiksmīgi attīrīties no visa negatīvā, mēs ne tikai saņemam iespēju dzīvot daudz pilnvērtīgāku dzīvi, mums parādās ne tikai daudz vairāk enerģijas, bet kļūst arī iespējama enerģijas pacelšanās uz augšējām čakrām (6. čakra un augstāk), kur cilvēks piedzīvo garīgu transformāciju. Un pēdējā Jagjas dienā tad jagjas dalībnieki saņem Dievietes Durgas un citu Dievu svētību, kas izpaužās kā neaprakstāma ekstāze...
Savukārt vakaros mēs vērosim skaistus Himalaju saulrietus, un pārdomāsim dienas laikā paveikto...

Brauciena programma:
1.diena: pārlidojums Deli-Rīga (izlidojam no rīta), naktī pārbrauciens Deli-Rišikeša
2.diena: atpūta pēc ceļa Ašramā Rišikešā, veldzēšanās Gangā
3.diena: shoppings Rišikešā (Ajurvēdas līdzekļu iegāde un – pēc vēlēšanās - ajurvēdas ārsta konsultācija; agarbati, jogas drēbes, vēdisko dievību statuetes, garšvielas, un daudz kas cits)
4.diena: riši Vasišthas alas apmeklējums, meditācija alā; svētākā Rišikešas tempļa Bharat Mandir apmeklējums
5. diena: Chandi Devi templis, Neelkanth Mahadev templis
6. diena: pārbrauciens Rišikeša-Badrinath
7. diena: Badrinath tempļa apmeklējums ar gremdēšanos karstajos avotos Tapt Kund; pastaiga līdz Mana ciematam, riši Vjasa un Ganeša tempļu-alu apmeklēšana; svētas Sarasvati upes izteka
8. diena: pārbrauciens Badrinath-Patal Bhuwaneshwar
9. diena: Tempļa-alas Patal Bhuwanehswar apmeklējums; pārbrauciens uz Džagešvaru, apmešanās ļoti skaistā viesu namā ciedru mežā 1km no Mokshadham Ašrama
10.diena: Mahamritundžaja tempļu kompleksa apmeklēšana - Džotirlingama templis un Mahamritundžaja templis, citu kompleksa tempļu apmeklēšana.
11.-19.diena: uguns rituāls Navaratri Jagja Mokshadham Ašramā
20.diena: atpūta pēc Jagjas (ticiet mums, tas jums būs nepieciešams), meditācija Ašrama tempļos – Guruji Samadhi templis, Durga Templis, Saturna un Marsa tempļi.
21. diena: pārbrauciens Džagešvara-Deli, naktī pārlidojums Deli-Rīga, ierašanās Rīgā 10.oktobrī plkst. 10.3

Brauciena cena: 1400 EUR
Cenā ietilpst: visi transfēri, izmitināšana un ēdināšana Ašramā Rišikešā, izmitināšana viesnīcās Badrinathā un Patal Bhuwaneshwar, izmitināšana Džagešvarā un ēdināšana Mokšadham Ašramā (ēdienu gatavo bramini), dalība jagjā (samaksa jagjas braminiem, samaksa par jagjas sastāvdaļu jeb samagri iegādi, ko katrs jagjas dalībnieks visas 9 dienas ziedo ugunī). Izmitināšana paredzēta 2-vietīgos numuros.
Cenā neietilpst: aviobiļete Rīga-Deli-Rīga (500-550 EUR), Indijas vīza (70 EUR), ēdināšana Rišikešā ārpus Ašrama (pilsētā), ēdināšana pārbraucienu laikā, ēdināšana Badrinathā un Patal Bhuwaneshwar, personīgie izdevumi (iepirkumi, utt.).
Pilna brauciena cena kopā ar biļeti un izdevumiem ēšanai (bez iepirkumiem): jārēķinās uz aptuveni 2100-2200 EUR. Ir iespējams samazināt izdevumus par 200 EUR, ja 12 dienas, ko mēs pavadīsim Džagešvarā un Mokshadham Ašramā, jūs apmetīsieties nevis viesu namā blakus Ašramam, bet pašā Ašramā – taču apstākļi Ašramā ir ļoti pieticīgi un spartāniski (bez atsevišķas WC, rīta dušai tiek atnests silta ūdens spainis, utt.).
Avanss 500 EUR – līdz 15. jūlijam. Pilna summa – līdz 15. septembrim.

Brauciena vadītāji: Juris Ērenpreiss un Diāna Margole. Jautājumi un pieteikšanās: 67228233, 28635980 (11.00-19.00), e-pasts: info( at )shakti.lv

Brauciena programmā var tikt veiktas nelielas korekcijas, ja to pieprasīs apstākļi.
Priekšnoteikums dalībai ceļojumā: orientēšanās vēdiskajā tradīcijā Sanatana Dharma, jogas praktizēšana, dalība Shakti centra pudžās.